روزنامه دنیای اقتصاد؛
طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران طی پیگیری‌های صورت‌گرفته، امکان ترخیص آن دسته از کالاهای گروه چهار (واردات ممنوع) که دارای ثبت‌سفارش بانکی بوده و قبل یا حتی بعد از تا‌ریخ ممنوعیت تا‌مین ارز شده باشند، بدون قید زمانی فراهم شده است؛ در مورد ترخیص ثبت‌سفارش‌های بدون انتقال ارز نیز به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش «ایسنا» از سال ۱۳۹۷ و با تغییر شرایط ارزی و محدودیت‌های اعمال‌شده، واردات کالاهای گروه چهار که عمدتا مصرفی و غیرضرور هستند، ممنوع شد. اما قبل از ممنوعیت، بیش از ۷۰ میلیون یورو از این کالاها وارد گمرک و بنادر شده بود که با توجه به محدودیت‌های ارزی، با واردات آنها مخالفت و متوقف شد.
در حالی انتقاداتی نسبت به ترخیص این قبیل کالاها وجود داشت که مسوولان گمرک اعلام کرده بودند تمام این اقلام قبل از ممنوعیت واردات به گمرک و بنادر آمده و صاحبان آنها به‌رغم حقوق مکتسبه ایجاد‌شده نتوانسته‌بودند در مهلت قانونی نسبت به ترخیص اقدام کنند.
به هر صورت، طی مذاکرات صورت‌گرفته از سال گذشته و در ۲۹ بهمن سال ۱۳۹۸ تا‌ ۲۶ شهریورماه امسال، در دو دوره زمانی فرصتی برای ترخیص کالاهای گروه چهار طبق شرایطی تعیین‌شد که بخشی ترخیص و همچنان بخش دیگری باقی‌مانده بودند. در بین آنها اقلام با ثبت‌سفارش بانکی و بدون انتقال ارز وجود داشت، در عین حال که خارج این اقلام نیز بودند کالاهای با ثبت‌سفارش بانکی که در ترخیص با ابهاماتی مواجه بودند.

çankırı escort bayan