روزنامه دنیای اقتصاد؛
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر اعلام کرد: بخشی از وسایل ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز این کشور برای برگزاری جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ توسط ایران تامین می‌شود. عدنان موسی‌پور در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان اینکه روابط سیاسی مناسبی میان ایران و قطر وجود دارد، اظهار کرد: در تجارت با این کشور به اهداف موردنظر دست نیافته‌ایم در صورتی که می‌توانیم روابط تجاری گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشیم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از تجهیزات مورد‌نیاز و وسایل ساختمانی برای آماده‌سازی این کشور برای برگزاری این رویداد جهانی توسط بخش خصوصی ایران تامین می‌شود.
موسی‌پور با بیان اینکه برای پذیرش گردشگر نیز امکانات موردنیاز قطر برای جام جهانی تا حد زیادی از سوی ایران تامین شده است، خاطرنشان کرد: میزان تجارت دو کشور پیش از این بسیار اندک بود اما با توجه به شرایط فعلی این رقم به حدود ۳۵۰ میلیون دلار رسید. وی تاکید کرد: برای افزایش تجارت بین ایران و قطر مطابق پیش‌بینی‌ها تا یک میلیارد دلار، نیاز به تعریف مگاپروژه‌هایی در سطح سران دو کشور است. به گفته رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، در صورتی که در سطح کلان، توافقاتی صورت نگیرد و قطر در اولویت مبادلات تجاری قرار نداشته باشد، شاهد تغییر در روابط اقتصادی دو کشور نخواهیم بود.
ادامه خبر…

kırşehir escort bayan