روزنامه دنیای اقتصاد؛
واحد خردایش شماره‌۲ شرکت گل‌گهر به‌عنوان‌ بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی در خاورمیانه با هدف تامین خوراک خطوط فرآوری به دستور رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ماه افتتاح شد.
حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح این طرح و پس از شنیدن گزارش مدیرعامل شرکت گل‌گهر گفت: خوشحالیم که امروز پروژه خردایش سنگ‌آهن در گل‌گهر افتتاح می‌شود. علاوه بر آن در این مجموعه مدتی پیش ابرپروژه انتقال آب خلیج‌فارس نیز که بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای شرق کشور بود افتتاح شد که من اسم این خط را خط امید گذاشتم؛ چون مایه امید برای آبادانی شرق کشور خواهد شد. امروز استان کرمان و یزد از این خط بهره‌مند می‌شوند و در ادامه خراسان‌جنوبی، رضوی و اصفهان و در نهایت استان سیستان و بلوچستان می‌توانند از آب دریای عمان استفاده ‌‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: گل‌گهر، گل سرسبد در زمینه صنایع معدنی و احیای معادن است. گل‌گهر در تولید سه محصول کنسانتره و گندله آهن و آهن‌اسفنجی نقش بسیار زیادی دارد و درصد قابل‌توجهی در تولید نقش دارد. امسال در سال پشتیبانی از تولید، همه باید تلاش کنیم موانع را کم و پشتیبانی‌ها را برای تولید زیادتر کنیم.
رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین واحد پیش‌فرآوری و خردایش سنگ‌آهن در خاورمیانه، تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌ای‌ در حوزه معادن سنگ‌آهن از سوی شرکت گل‌گهر می‌توان گفت که امروز منطقه گل‌گهر سیرجان به پارس‌جنوبی تبدیل شده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در این بخش در حال اجرا است.
ادامه خبر…

trabzon escort